Obecnie w transporcie kolejowym wykorzystuje się dwa rodzaje trakcji: spalinową i elektryczną. Zaletą oddzielnych jednostek transportowych jest możliwość tworzenia pociągów ze zróżnicowaną ilością wagonów, a tym samym ze zmienną ładownością, którą można dostosować do natężenia ruchu i potrzeb. Najczęściej w Polsce wykorzystywane są wagony czteroosiowe, których ładowność jest mniejsza niż 60 ton. Do transportu produktów masowych, takich jak węgiel kamienny lub materiały budowlane wykorzystuje się wagony o ładowności od 90 do nawet 500 ton. Zwykle pociąg towarowy ma masę netto od 300 do 1000 ton. Do najważniejszych stosowanych w transporcie kolejowych środków należą: – lokomotywy (pasażerskie, towarowe, manewrowe, uniwersalne), – zespoły trakcyjne, – wagony (do pociągów osobowych, towarowych, do obsługi technicznej). Wśród wagonów do pociągów osobowych zalicza się pojazdy pasażerskie, restauracyjne, sypialne, salonowe, pocztowe, bagażowe. Wagony do pociągów towarowych to: węglarki (wagony otwarte), platformy, samowyładowcze, zbiorniki, wagony kryte, cysterny. Obsługą techniczną zajmują się pociągi z wagonami: magazynowymi, maszynowymi, mierniczymi, pożarniczymi i dźwigami.

http://www.auto-poradnik.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ