Media społecznościowe rozrosły się na tak wielką skalę, iż w pewnym momencie ciężko było cokolwiek w nich znaleźć. Wodospad informacji sprawiał, że wszystko zlewało się ze sobą i to właśnie w celu ułatwienia nam poszukiwań powstał znany hashtag.
Chyba każdy z nas chociaż raz w życiu natknął się na charakterystyczną kratkę przy której znajdowało się słowo lub kilka słów połączonych w jedno. Na przykład: #koty i #kochamkoty. Co to jest hashtag? Służy on do organizowania treści i ułatwia jej odnajdywanie w sieci. Działa na podobnej zasadzie do linku. Jak można łatwo zauważyć taki hashtag zamieszczony w treści wyróżnia się kolorem, a po jego kliknięciu przenosi nad do miejsca w którym znajdziemy więcej informacji odnośnie wyszukiwanej przez nas treści. Warto jednak pamiętać o tym, że po kliknięciu w konkretny hashtag zostaniemy odesłani do innych treści w których również został on użyty, ale jedynie na portalu na którym miało to miejsce. Aby lepiej zobrazować funkcjonowanie hashtagów, ich siłę oraz rolę warto się posłużyć tutaj przykładem z instagrama, czyli miejsca, które pozwoliło hashtagom zyskać tak wielką popularność. Na instagramie to właśnie tylko i wyłącznie za ich pomocą szukamy interesującej nas treści. Posługując się przykładem wcześniej przytoczonym: wpisując w pole wyszukiwania hashtag #koty naszym oczom ukaże się mnóstwo zdjęć z kotami, a z kolei wpisując #kochamkoty natkniemy się w większości na fotografie właścicieli czworonogów pozujących do zdjęcia ze swoimi kociakami, jednak hashtag wyszuka nam tylko fotki zamieszczone w serwisie instagram. Podobnie jest w przypadku twittera: wpisując hashtag związany z kotami pojawią nam się treści traktujące o kotach, ale tylko te zamieszczone na twitterze.